Kelik-kelik :)

Wednesday, November 14, 2012

Sweet Loving Couple

Salaam,

Semalam, 14 Nov, aku pergi wedding cousin aku. Tengah dok lepak-lepak dengan sepupu sepapat aku. Okeh, tipu. Lepak dengan adik aku je sambil mengutuk-ngutuk orang yang datang. HAHA. Perangai buruk sehh. Jangan ikut ye, monyet-monyet sekalian. Smileeeeee.

Mata aku tertarik dengan sepasang couple ni. Mereka sangat sweet. Eh, cop. Entri ni bukan untuk couple yang taktau halal haram tuh ye. Tapi entri ini hanya untuk couple yang telah pun halal. Dan mungkin untuk 70 tahun atau lebih. See what I mean? Mereka adalah pasangan warga emas yang mungkin boleh aku jadikan contoh. God knows. HEHE.

Back to their story, aku tengah rilek-rilek usha abang-abang yang duk kemas meja tu. Biasalah, manusia macam aku yang takde kejakan. Takde keja la sangat. HAHA. Aku terpandang la depa. Boleh panggil atuk dengan nenek aku rasa. Because they was too old, dude.

Si isteri sedang menyenduk nasi dengan lauk-lauk semua. Si suami follow dari belakang. Laki dia nampak slow sikit nak bergerak. I don't know. Pastu tengok, diorang pergi cari tempat duduk. Later, aku perasan yang si isteri pergi ambik nasi dengan lauk lagi. Aku tengok pelik. Aku usha baik punye lagi sekali. Okeh, tadi untuk suami dia, lepas tu baru dia punya.

Tengok, sebab ape aku kata diorang couple sweet. Sebab si isteri tu mendahulukan si suami. Wahh, dapat pahala dah tang tu. Aku tak nampak pun wajah masam di muka dia. Hanya senyuman yang aku nampak. Walaupun dua-dua nampak agak dah uzur but yeah, they still husband and wife and still perform their duties towards each other. 
Well, just hope that I and my future husband will be like them. Ameen. InsyaAllah. (^_^)







Adiosa~~





p/s :: May God bless them till Jannah :D

No comments:

Post a Comment