Kelik-kelik :)

Tuesday, November 20, 2012

Saya wanita Normal

Salaam,


Entri aku hari ni takde kena mengena dengan tajuk. Harap maklum. Kachaa!! HAHA


Gambar ehsan, google!


Hari ni, disebabkan aku merasa amat bohsan sangat-sangat. Bohsan ye bukan bohjan. HEHEH. Dan kebetulan, family aku pergi tukar minyak hitam kereta sekali ke shopping. Dikirimkan olehku barang-barang yang untuk dibuat kek batiknya pun. Paham kaa? HAHA.

Actually, aku ni takdelah pandai sangat nak memasak ni. Cuma tangan ni gatal-gatal nak cuba. First time, aku buat kek ni waktu form 3 ke form 4. Time tu, kek batik aku memang jadi tapi masyaAllah. Manis bebenau macam si pembuatnya. EKEKE. Perahsan pulak. Second attempt iaitu hari ini. Alhamdulillah, jadi jugak. Rasa manisnya sesedap rasa. Yang spoil tu, boleh jadi keras pulak kek tu. HAHAHA. Takpa, practice makes perfect. HEHE. Sengih kerang busuk.

Bukan tu je. Minggu ni taktau apa rasuk aku. Tetiba terasa macam nak jadi wanita melayu terakhir. HAHA. Pelik ke aku tulis? Yelah, maksud aku terasa nak memasak. Fuhh, perlu kesabaran tahap dewa bila tiba nak memasak. Nasib lauk aku semua menjadi. HAHAHA.

First lauk aku masak ::


Ikan singgang. Haa, ingat aku tak reti ke? HAHA. Yang paling senang aku masak rasanya. Masuk je semua benda dalam satu periuk. Tunggu mendidih dulu. Tapi yang membezakan, aku goreng ikan tu dulu dan aku tumis bahan dia kasi wangi dulu. Barulah umpph. HAHAHA. Dah macam iklan teh boh daa. HEH.

Yang kedua, aku masak ::


Bendi goreng. Masak ni agak leceh la sebabnya bendi tu. Sape penah buat tau la pasal apa. HEHE. Bendi ni pun masak sebab tergerak hati je. Kalau tak, memang tunggu mak aku jelah yang masakkan. HEHEH.

Yang last, aku try buat ::



Haa, masak asam pedas. Actually, bukan pakai ikan pari macam gambar ni. Aku pakai ikan selar. Well, hopefully betullah nama ikan tu ikan selar. Sebab aku ni jenis tak kenal nama ikan. Pakat masak je. First attempt nih. Bersungguh-sungguh dok dapur siang ikan bagai. HAHA. So far, comments family aku, sedaplah jugak. HAHA. Pedas tu adatlah katanya. Tak sia-sia dok dapur. Apa yang ada kat dapur tu aku pakat boh je dalam kuah tu.

Well, experiencing what all women have to do. HEHE. Bapak aku sedap je kata, " Haa, tau pun masak tapi pemalas." HAHA. Tapi puas hati jugakla. Boleh masak sikit-sikit. Kau hado?? HAHA. Bangga kejap. Pasni nak try masak benda susah pulak. Masak ape? Kepala beruk masak 3 rasa ke biawak goreng masam manis ke. HAHAHA. Gurau seh. Nak try buat Masak Lemak Cili Api. Orang nogori kalau tak pandai buat masak lemak ni,  memang takpayah jadi orang nogori lah. HAHAHA.




Adiosa~~






p/s :: Tiap kali aku masak, mesti bapak aku kata, " Ehh, sedaplah. Dah boleh kahwin dah ni." HAHA. Jauh lagi perjalanannya, pak. HEHE. Gambar semua ehsan google ye

No comments:

Post a Comment