Kelik-kelik :)

Saturday, June 22, 2013

Tak habis lagi?

Salaam korang! Petang tadi mak aku cerita dekat kawan dia pasal aku. Pasal apa? Well, marriage of course! Dia bagitau kat kawan tentang angan-angan aku time kahwin nanti. There will be no "sanding", "makan beradab" and other weird stuff. Cuma akan buat yang wajib je. Pastu makcik tu cakap kat aku. 

"Long, tengok omak kau. Dio nak nikah an kau kek pojabat kadi yo. Kodokut omak kau ni." Nogori accent. Mak aku masuk, dah dia taknak sanding, nikah kat pejabat kadi jelah. Asal taknak sanding lak? Makcik tu tanya. Aku kata, malas nak cik, dahlah kena jalan macam budak baru belajar apa semua. Acik tu gelak. Dia sambung, takpolah, kahwin ni kan sekali seumur hidup, buatlah sanding. Aku, senyum. Dalam hati, wedding aku ke dia? HAHA.

Seriuslah, majlis perkahwinan yang sekali seumur hidup nilah yang kita kena cari redha dan berkat Allah. Nak buat lebih-lebih, takut tak berkat, takut nanti bakal suami aku jadi dayus. Kesian kat dia. Sebab apa jatuh dayus? Korang pergi bukak kitab balik sekarang. Hehe. Mak aku malam tadi, cakap tak kira kena jugak buat sanding, kena jugak buat makan beradap. Aku kata, taknak. Siap ugut, kalau buat jugak, aku kahwin lari. Dia kata larilah daripada pagar rumah tu ke pelamin. Gelak je. HAHAHA.

Seriuslah, aku penat dan pening kalau buat meriah-meriah ni. Banyak nak fikir. Nanti aku pengsan pulak. HAHA. Minggu depan nak mengadap majlis kahwin akak sepupu aku. Dia punya wedding, aku yang pusing. Rimas kot. Takpa, masa banyak lagi. Boleh slowtalk lagi dengan mak pak aku. Calon pun takda lagi. Rilek-rilek sudah. HAHAHA





Adiosa~~

No comments:

Post a Comment