Kelik-kelik :)

Thursday, June 6, 2013

Rombongan meminang.

Salaam! Haa. Kali ni tajuk entri serius hot! Hot sangat **gaya kak kiah**. Siapa yang meminang? Siapa yang dipinangnya? Adakah buah pinang menjadi pilihan? Atau Pulau Pinang menjadi pusat pelancongan? Semuanya terserah kepada tangan anda untuk menentukannya. Okay! Tak lawak. Sepak sedas sorang!



Benda nih jadi 2 hari lepas kot. Haa, baru lagi kan. Macam nih. Petang tuh, ayah aku balik dari Tampin. Dia park kereta dalam garaj macam biasalah. Dia masuk rumah kata, cepat kemas ada orang nak datang. Masing macam blur an. Pastu tanya siapa? Polis. Muka masing-masing pun cuak gila macam ada simpan dadah pulak. Polis je pun. Tak takut, wekkk! HEHE. Dia nak suruh mak aku betulkan seluar je pun.


Haa. Part meminang tu macam nih. Adik aku balik rumah dah petang. Aku pakat dengan mak dengan kak siti kenakan adik aku. Nak cakap polis cari dia. Last2, mak aku pergi cakap ada orang nak datang meminang. Haih! Masing-masing dok buat muka selamba badak je. Bulat-bulat adik aku percaya! And guess what? Unexpected face expression. Adik aku yang excited. Tahan gelak memasing. HAHA! Kena troll hidup-hidup.

Adik aku dah start berangan. Dia cakap, kang kalau dia datang, pandang-pandang dia. Dia nak cakap,"Kau pandang-pandang aku apehal?", "Aku nak pau dialah, long. Mintak dia belanja topup." Mak pun macam, eh kau yang melebih pehal? HAHA. Siap kata lagi kat aku,"Baguslah kau ni, long. Cari husband polis." Part nih, aku sorang je gelak besar. HAHA. 

Sengal-sengal ubi je perangai adik aku. Agaknya, kalau betul-betul orang datang meminang, dia yang overdose pulak. HAHA. Bagus jugak adik beradik dua ekoq nih. Takdak yang nak kutuk-kutuk. Kecuali aku. KAHKAHKAH~





Adiosa~~

No comments:

Post a Comment