Kelik-kelik :)

Friday, June 14, 2013

Aku? Gatal?

Salaam! Haa, kumaha damang? Bahasa apa? Ini Language Sunda which mean, "Apa khabar?". Semoga adinda-adinda dan kekanda-kekanda berada dalam keadaan sihat wal'afiat hendaknya. Tujuan dinda menulis surat ini. . . Eh? **Krik,Krik,Krik** HEHE. Terbawak-bawak pulak watak dari cerita P.Ramlee nih. Okay, tak lawak. Kasi penumbuk lima das. 

Entri aku hari ni. Aku? Gatal? Garulah weii! Monyet pun tahu. HAHA. Bukan gatal itu yang aku maksudkan. Tapi, tangan aku ni gatal nak bagi penampar kat orang nih. HAHA. Gurauan berkasih namanya. 

Aritu adalah cousin aku datang rumah. So, like kitorang buat girl's talk. Cewah! Girls talk lah sangat. Buat muka seposen. Kitorang like borak-borak pasal wedding and stuff. Ehem, dia dah kahwin. Mintak petua sikit. KEHKEH. Tapi disebabkan mentaliti masyarakat melayu zaman lening. Aku telah diguris perasaan. Sebak dengar lagu Sweetchild nih. HAHA. Dia tetiba keluarkan statement dalam loghat nogori, " Dah gata bona ko?". Tranlate: Dah gatal sangat ke? 



Aku pun macam, huih bodoh gila kata gitu. Sentap memang kompem lah tapi nak buat macam mana. Malas nak tambah dosa yang dah berbakul-bakul nih, so, aku pun pusing benda tuh jadi bahan lawak. So, cerita dengan mak aku tadi. Mak aku kata,"Kau pun satu! Asal tak smash je. Cakap, eden gata pun den tak kehulu-hilir dengan jantan. Biar dia terasa." HUH! Mak aku yang emo. KEHKEH.

Niat hati memang begitu tapi diri ini sudah terbiasa menerima kritikan manusia. Ku gagahkan jua. TETTT. HAHA. So, sebenarnya tak perlulah kata macam tuh. As kahwin muda tu nampak gila salah kot. Tapi zaman uwan aku dulu, kahwin muda itu sangat 'KEWL'. HAHA. Kekal sampai mati. Kahwin dengan orang tak kenal pulak tu. Tapi sekarang dah kenal. Yelah, atok aku. HAHA. Daripada zaman lening, dok usung sana-sini. Last-last, berapa lama je tahan. Sorry yang terasa. Padan muka :P






Adiosa~

No comments:

Post a Comment