Kelik-kelik :)

Saturday, June 1, 2013

Marriage vs Divorce

Salaam! Well, hari ni tajuk aku agak drama sikit. Ah, dramalah sangat! HAHA. Bukan apa. Lately, I've been receiving some bad news which happened in cousin's life. Haa, baca tajuk, confirm hangpa semua tahu pasal apa aku nak tulis. Yeabsolutely! It's about marriage and divorce. Let's hope this will not going to be the longest entries ever :) Finger crossed!







So, as a girl yang belum ada sesiapa lagi, wajarlah baginya untuk mengimpikan sesebuah perkahwinan yang sangat bahagia. Chewah! **muntah darah**. Tapi, setiap kali aku fikir benda-benda gini, terus ada bayangan gurauan dari Mega kat situ. Aku akan start fikir, macam mana nanti kalau gaduh, cerai. Jadi janda muda yang hot pulak! Menggeleng kepala kucing aku. HAHA. Seriously, aku akan jadi fobia pasal kahwin. Demmit!

Kesian bila kes-kes macam ni jadi dekat cousin-cousin aku. Yang lagi kesian dengan anak-anak dialah. Ada janda cousin aku tu, dah kahwin baru. Pastu anak dia mengadu yang abah baru dia tu suka marah-marah dia. Well, hello! Abah baru, kau patut bersyukur tau yang janda cousin aku tu pilih kau sebab dia ingat kau mampu jadi abah yang lebih baik dari cousin aku tu. Ada otak, fikirlah.

Yang cousin aku lagi sorang tu pulak. Gaduh, then bini dia halau keluar rumah. Anak-anak depa, semua pakat perangkut dekat bini dia. Tak kisahlah sebab janda dia ni boleh didik anak-anak dia. Didik supaya jangan tinggal solat. Baguslah. Perubahan yang aku nampak dekat janda dia. Dulu kurus, sekarang berisi. Well, that shows something about their marriage. 

Tujuan aku bagitau ni sebagai peringatan buat kita semua yang belum dan dah kahwin. And guess? Something just happened between mom and dad. Haih! Itu yang aku risaukan. Moga-moga, Allah selamatkan dan panjangkan jodoh depa berdua sampai syurga, insyaAllah. Aku cuma terfikir kalau depa takda jodoh. Mana arah tuju hidup aku dengan adik aku. Nasib 2 beradik je. Kalau ramai?? Cer kabo! HAHA. 

Satu je hal yang perlu setiap pasangan suami isteri praktikkan bila masalah rumah tangga korang yang nak sipi-sipi tuh. Cuba recall balik apa yang buat korang tertarik tentang pasangan korang. Yang mampu buat korang nak buat dia jadi teman seumur hidup korang. Then, praktikkan semula benda tuh. Buat macam time-time ngurat dulu. HAHA! Kucing aku pun tau. HEH.



Adiosa~




p/s :: Bukan nak mengaibkan tapi nak jadikan pengajaran. Latest! Makcik aku pergi menganjing dengan orang kampung dekat Medoi yang aku dah bertunang. Hampagas! Tak dapat aku nak mengorat bujang-bujang kat Felda Medoi tuh lagi T_T. Haih!

No comments:

Post a Comment