Kelik-kelik :)

Saturday, June 22, 2013

Pelupa sungguh

Salaam, korang! Sengal gila aku hari ni. Tadi nak pasang pelita minyak tanah. Kasi anak ayam panas untuk tido malam kan. Memang kerja aku yang baru sekarang. Nothing's weird.

6:30 pm, aku ingat kejap lagilah menyalakan pelita tu. Pegi angkat jemuran jap. Bagi ayam dengan anaknya makan. 

6:45 pm, nak nyalakan pelita. Ambik matchbox. Bukak. Okay, dah habis. Patahkan lidi penyapu. Pegi dapur, nyalakan pelita. Terus letak dalam reban anak ayam tuh. Siap keja. Dok lepak luar, main gitar. 

7:00 pm, tutup semua tingkap, pintu. Sempat main laptop lagi.

7:25 pm, wan tiba-tiba cakap," Haa, long. Agak kau tak pandai nak tutup dapur gas keh?" Aku pun macam blur, fikir jap. Ya Allah, aku guna dapur gas tadi nak nyalakan pelita. 

Nampak tak? Ini kalau mak aku tahu ni, memang kaw-kaw aku kena machine-gun. Dah teruk bebeno aku nih. Asyik pelupa je. Sekarang ni dah tiap-tiap hari aku jadi pelupa. Takut jugak dah tua nanti kena Alzheimer. Betulkan kalau salah nama sakitnya. Huuu, takut. 




Adiosa~~

No comments:

Post a Comment