Kelik-kelik :)

Friday, June 21, 2013

Borak kosong #6 : Jangan dengar cakap!

Salaam. Haa! Asal jangan dengar cakap pulak? Cakap siapa? Aku siapa? Banyak tanya pulak! Lempang nak? Ke lempeng? HAHA. Okay! Takmau pakai question mark. HEE. 

Actually, benda ni untuk bestie aku. A bit of nasihat lepas aku dengar cerita dia tadi. Then, I've decided to go on and spread the words for others. And so sorry bestie. I'm not a good listener anymore. Aku cuba tapi benda-benda tu dah tak menarik minat aku sekarang. Pasal apa? Couples, boys, love and stuff. HAHA. Kenapa tak tarik minat aku? Entah, padahal aku dulu gitu gak. Maybe aku boleh fikir benda faedah lagi kot. God knows well.

Dia cerita pasal pakwe baru dia. No, dia tunjukkan gambar dulu baru cerita. Dia bagitau yang pakwe dia tu suka marah dia. Bukan marah menggila tu. NO. Marah-marah manja kata orang. Pastu suka simpan phone kawan aku nih. Jealous tak tentu arah. And what so ever. Seriouly, aku dengar cerita dia tadi memang macam nak jumpa je budak tu. Tanya kenapa buat macam tu. Dah la playboy. Sayang kat ex tapi heboh cari baru. Last2, bestie jugak yang susah hati.

Wey, bestie. Ingat pesan aku ni. Selagi mana lelaki tu belum jadi yang halal buat kau. Tolonglah. Janganlah kau ikut cakap dia. Tolong jangan bagi dia kongkong kau lebih2 dan tolong jangan bagi dia usik kau. Bukan aku cemburu sebab kau ada pakwe and aku takde. Tapi sebab aku taknak kawan aku ni kecewa lagi. Tolonglah faham. 

Kau sendiri cakap yang dia tak bagi kau kawan dengan mana-mana lelaki sedangkan dia boleh kawan sesuka hati dia. Kau tak nampak ke ketidak-adilan kat situ. Bukan salah kau nak couple tapi cuba jangan terlalu ikut apa dia cakap. Tapi, kalau lelaki yang kongkong kau, usik kau dan cemburu bagai nak gila tu adalah suami kau. Memang kena nasihat gila mati lah dari aku. HAHAHA. Yang haram kau ikutkan tapi yang halal kau nak tinggalkan. Pahala tu! HEE.

Aku tau aku tak pandai nak nasihat orang but at least aku dah jalankan sebahagian tanggungjawab aku sebagai Islam, InsyaAllah. So, bebudak couple2 tu dengan bestie aku. Jaga batas dan adab masing-masing. Okay?!





Adiosa~~

No comments:

Post a Comment