Kelik-kelik :)

Thursday, April 28, 2011

tips2 untuk jadi kurus

hahaha...korang tau...pepagi buta aku da bangun buat entry ni...dapat idea terus buat post...kang ilang susah ye tak....oke2...tengok tajuk atas tuh...arini aku nak korang tips2 untuk buat korang nampak kurus actually....okeoke,,aku start kay...




1-korang try baju yg lagi besar dari badan korang....kalau yg saiz XL tuh try pakai XXL....haha...dengan ini,,kegemukan badan korang tuh akan dicover oleh baju tuh...bagi orang pompuan pulak,,autumatik korang dapat pahala,,sebab pakai baju mengikut syariat Islam....haha...betul kan,,kan,,kan...




2-try la pakai bengkung(betul ke ejaannye,,hehe)....pakai yg paling kecik sekali....InsyaAllah,,badan kome akan nampok kecik....haha...silap2,,terus tempah rumah kecik tu....hehehe


3-yang nie best sket,,kalu korang memang dah boring sangat...korang baring secara mengiring kekanan/kekiri ikut suka....pastu korang soh la adik ker abg ke kakak korang amek gambar dari blakang...mmg aku sure gilaa2 nampak picture korang tu slim jer...hahaha


4-kurangkan makanan yang berlemak..tinggi karbohidrat dan banyakkan makan sayur2an dan buah2an.....jangan pegi melantak nasik lemak pagi,petang,siang,malam (isu hangat di media massa)hahahah.....obesiti nanti...rakyat negara lain mati sebab kebulur,,korang mati sebab nasik lemak...haha,,,sengal jer


5-rajin2kan ler diri tuh pegi jogging and bersenam setiap petang...alaa,,bukan kene duit pon...abeh tu,,korang g spa,,facial,,manicure,,pendicure,,tah pape bende sume tu tah...sampai beratus2 duit terbang takpe....sume tu bole buat sndri la...bg aku,,org yg g spa tu sume pemalas....hahaha....tapi kalau korang malas sgt nak joging korang kluakan duit korang beli mesin exercise kat umah tu....tu pun aku pggil exercise pemalas....hahahaha....


6-sekali skale cuba korang pegi kat tempat public...etc:shopping complex or whatever....krang jerit kuat2.....AKU DAH KURUS....hahaha...takpun kalau ade umat pggil korang gemuk...korang bg la dia penumbuk sedas dua....pastu dengan bangga korang kate,,sorry bro,,aku kurus okey....slalunye,bende nie sedikit sebanyak membantu diri korang dalam memotivasikan diri untuk menjadi kurus....




hahaha,,..6 je la aku bagi...korang tak caye...korang try...mesti jadi...aku amek contoh ae...kalu korang jerit kuat2 kat public...korang akan rase malu..then korang akn segera cari jalan utk menjadi kurus....hahaha..dengar cam ngarut jer tapi itulah kenyataannye....manusia kene malukan diri sendiri untuk menjadi yang lebih baik....betul kankankan....hahaha




p/s :: maaf kalau ade sesape yg terase...takde kene mngena dengan makcik peah sebelah umah okeyh....hehehe....adiOsa

No comments:

Post a Comment