Kelik-kelik :)

Saturday, April 23, 2011

aku ni jahat sangat ker...???

korang tau kenapa aku pk aku nie jahat....hahaha....there r some reasons that make me feel like that....bce point bawah nie....


1-aku pk aku nie jahat sebab...aku cube buat baek dengan orang...tapi kenapa diorang tak pernah sekalipun buat baek dengan aku....hanya ade segelintir manusia jer yg baek dengan aku...aku susah hati korang tau..kalau ade sorang pandang slek kat aku...otak aku akan mula melayang jauh...contoh soalan yang akan bermain kat dalam otak aku nih...."uish,,aku wat ape kat dye aek...len mcm jer dye tuh..??"...

2-aku pk aku nie jahat sebab...setiap kali diorang ade masalah,,aku akan cuba sedaya upaya aku untuk tolong diorang...aku akan perah otak aku untuk bagi jalan penyelesaian untuk masalah depa semua...tapi...bila aku ade masalah,,diorang akan buat tak tahu...walaupun masalah tu terlalu besar and i really need someone to share with tapi dorang kata tak mampu untuk tolong...walhal,,masalah diorang yg paling berat pun aku sanggup terima semata-mata untuk menjadi sahabat yang paling setia...tapi diorang tak faham...

3-aku pk aku nie jahat sebab...bila diorang ade berita sedih...diorang share dengan aku...aku akan cuba sedaya upaya aku untuk menenangkan diorang semua....aku akan cuba buat diorang happy semula....tapi,,bila aku ada berita sedih...aku ceritakan dekat diorang supaya kesedihan tu jadi lebih ringan...but the first word in their thought was..."menyusahkan"...weyh,,aku tak kisah kalau diorang kata aku camtuh...tapi at least,,be a good listener...

4-aku pk aku nie jahat sebab...bila diorang ade berita gembira...dan diorang story kat aku..aku dengar dengan penuh excited....tak pernah terlintas pun kat fikiran aku yang cerita diorang tu membosankan...tapi,,kenapa bila aku kongsi kegembiraan aku dengan diorang...diorang buat tak tau...and even worse...diorang buat muka bosan....sakit tak hati korang kalau orang buat kat korang camtuh...


thats all...4 perkara yg aku pk aku nie jahat di mate orang...lepas bace nie...aku tak kisah korang nk klonklusikan aku sebagai manusia jenis ape...dan aku berani tulis benda nie sebab aku survey korang...aku perhatikan korang setiap kali korang mesej aku sama ade dalam facebook atau SMS....aku perhatikan semua  sahabat2 aku sama ada dalam realiti atau maya....

setiap kali aku reply mesej2 korang dengan jawapan dan tanya korang dengan soalan yang bodoh...mungkin korang fikir aku bodoh....tapi itu jela salah satu cara aku untuk mengetahui macam mana perangai korang terhadap aku....tengok,,bocor satu maklumat pasal aku...hahaha....tapi serius aku kate...kalau taknak aku tahu secret korang...korang kena lah jujur setiap kali aku tanye...senang bukan...???


p/s:semua yg aku ceritakan tu xde kne mngena dengan manusia yg hidup atau telah pergi...aku harap takde sesape terase dengan post aku kali ni...lau terase,,bg tau depan2...jgn kotorkan hatimu dengan kutuk aku blakang2...btw,,jujur tuh kan satu sifat mulia...hehe...adiosa!!!

No comments:

Post a Comment