Kelik-kelik :)

Sunday, April 10, 2011

typical malaysian..hahaha...=>tak padan ngan entry langsung..wakaka

halo2...kali ni aku punye post tak bape nak best...sebab aku nk melalut...hahahaha...aku da boring tahap gaban da nie...so,,ade beberapa perkara yg aku nk sentuh tentang masyarakat seluruh dunia..


1-aku sangat pelik bila ade manusia yg kate penggunaan bahasa inggeris tu tak penting...hello..walaupun kta hidup kat malaysia...korang kene tau yg english education tu penting...tapi ade la manusia yg memendekkan bahase inggeris..example yg aku prasan..."that why=dats y".."because=bcoz"..dll....memang sengal la yg tulis camni...aku pun terikut2 gak..hehee...


2-aku sangat pelik bila ade manusia yg mggunakan nombor utk men"short-form"kan sesuatu perkataan...slalu bnde nie korang pakai dlm sms...contoh yg aku nmpk..."take care=t8 k".."tu/itu=2".."for=4"....haha,,bnde ni pun aku slalu pki...tapi dulu2 r...skang tak g...haha...


3-aku hairan bile ade manusia berlagak pandai padahal dia tak tau apa2 pun...sbgi contoh,,adela time skola dulu,,makhluk tuhan ni cakap.."ape brang masuk kadet polis...balek2 menembak ngan kawad tiap2 tahun..."....time tu nk jer aku bg pelempang+penerajang sedas dua an...tapi aku sabo jer...aku ckap.."ala kau ni..dah aku suke kawad ngan menembak,aku join lar,,hobi aku,xkan taktau...tak mcam ko..asik dengar cekgu bebel kat p**m tuh...pgang snjata pun xtau.."...hambek kau,,sound direct punyer...diam terus...hahaha


4-aku kompius bila ade manusia yg pggil media2 bile nk buat sesuatu...kalau manusia camni..aku nk sgat blasah seko2 gune eko ikan pari tu barang 100 kali package ngan penumbuk 2 round...gile bapak r,,ko nk wat bnde baek tapi nk heboh...derma singgit dua bajet cam derma sejuta...politikpolitik...hahaha


5-aku saket ati bila ade manusia(perempuan) yg pakai tudung tapi paras bahu ke bawah...masyaAllah...unta fadang fasir fun takot bukak mata...bhahahaha...kalu pakai tudung cube pakai dengan pakaian yg sopan...pakai bju lengan pnjg...sluar xmo ketatketat...pki baju yg beso sket..xdela nmpk bntuk badan yg mcm tuuutttt.....lagi bagus pakai baju kurung...bak kata kumpulan exist"masih terserlah ayumu"...betul er,,lantak r...tapi nie tak,,kepala tutup tapi blah bawah sume nmpak,,sume nk tunjuk...aku sedar aku nie xpki tudung tapi nk nasihat org but at least aku tau camne adabadab die...and i'll change myself lam waktu terdekat nie...beubahberubah =)


so,nie jer aku nak bebelbebel kat sini...memandangkan aku letih nk menaip g...hahhaha....so,,renungrenungkan dan pikirpikirkan...


p/s::aku malas nk letak tande "-" dekat perkataan bergande...hehehe...jimat space....xoxo....sori kalu ade yg terase dengan no 5 tu yer...haha...renungan brsame jer...takya bazir mase korang nak samansaman aku..nak kutuk2 aku...berani face to face r...hohoho....guraugurau..heeee

No comments:

Post a Comment