Kelik-kelik :)

Friday, April 1, 2011

hidup & mati

haha...cam tak seram jer tajuk entry aku arini...ahaks~
malam tadi giler lah..tibe2 aku rase takot sangat nak tido...maybe sebab aku mula fikirkan tentang mati gaknye...haha...
aku mula fikirkan...kalau aku tido..besok tak bangun lagi..macam mana lar rasenye...terus takot nak tido...haha...agak lame la jugak lam 2 jam rase aku..huhu...


aku maseh ingat lagi..time tuh aku form 4 lau tak salah...
cikgu ekonomi asas aku,,Tn Haji Abdul Rashid b Abdul Aziz...
dia pernah cakap yang hidup kita nie umpama segenggam lidi....setiap seorang akan dapat masing2 punya..ade yg dapat 100 btg..ader yg dapat 50...ade yg dapat 30 and ada yg dapat 1 btg lidi sahaja...so,setiap hari yg kita lalui maka akan dibuang satu lidi(paham ayat aku an..??)...sampai skarang aku igt lagi kata2 sir....entah brape banyak lidi lar aku dapat dan sekarang tah berape banyak lagi lidi yg tinggal...entah esok atau bila2 aku akan pergi tinggalkan dunia nie...


setiap hari aku cuba untuk menjauhkan diri aku dari melakukan kejahatan dan aku cuba untuk menebus dosa2 aku yg lepas...aku risau fikirkan dosa2 yg aku buat...aku takut Allah tak ampunkan dosa2 aku...mmg aku akui..aku banyak sakitkan hati orang...tapi aku cuma manusia yang tak lepas dari buat dosa....


selalu jugak aku fikir...apelah nasib aku dalam kubur nanti....sempit ke luas kubur aku nanti..??
aku slalu bayangkan kalau aku kena seksa dalam tu...ya Allah,,tak terbayang azabnya.....


walau apepun...aku akan terus berdoa dengan Allah...supaya segala dosa2 aku yg lepas diampunkan...walaupun bukan semua...tapi sekurang2nya...ringan sikit azab aku kat alam sana...
amin.................. 

No comments:

Post a Comment