Kelik-kelik :)

Monday, December 3, 2012

Im Talking about Politics

Salaam,

Wokeyh, sialan banget! Mood aku hilang gila mati untuk minggu nih. Semuanya gara-gara Perhimpunan UMNO yang 3 hari tuh. HEHEH. Bukan niat patik untuk masuk campur dalam urusan "Politics" duniawi ni. Cuma telinga aku jadi panas bila dengar kata-kata fitnah yang ditabur. Kata-kata yang membuatkan rakyat jadi takut andai kata BN kalah. Kata-kata yang, i don't know. Mungkin kata2 yang tak berapa sedap nak didengar kut.

Aku ni jugak bukanlah minat sangat dengan benda2 nih. Tapi bila dah orang bidas aku, masuk campur dalam pendapat aku. Haa, yang tu aku menyirap. Bukan buat sirap gula untuk kenduri ye. Jauh sekali untuk menyirap tenaga Naruto. Eh, apadaa Naruto. HAHA. Masalahnye sekarang, status aku kat facebook tu benda betul. Eh, datang makhluk Tuhan ni boleh pulak dia boh aku kat situ. 

Taulah hang " Puteri UMNO ", so sekuat mana pun kau backup UMNO dengan bukti2 yang tak berapa nak kukuh ke kuat ke konkrit tuh. Aku tetap takkan percayalah. Ye, aku sedar, kita memang duduk bawah kerajaan BN dan bukan pembangkang. Jauh sekali aku nak kutuk2 kerajaan sekarang. Sikit2 tu adalah. Well, korang semua pun pernahkan?? Its normal, right??

Just think for a moment. Negeri Terengganu dengan Negeri Kelantan. Kita semua nampak yang negara diorang tak nampak maju. Apatah lagi nak up-to-date dengan shopping complex. But trust me! Diorang lebih maju dari negeri lain. Diorang jugak lebih kaya dari negeri lain. PAS yang bimbing negeri2 tuh. Well, ambil negeri under BN, bandingkan. You'll see how their managements. Sopiking pulak ahkak yek. HAHA.

Aku setakat ni belum ada parti yang masih pilihan di hati. Masih berbaki 2 tahun untuk meneliti pihak yang lebih mementingkan rakyat dari beli cincin untuk isterinya sendiri. HAHAHA. If you care what I mean. Huh, enough with politics. Takmau blog dicemari nama2 begituan. HEHE. Maaf, entri aku kali ini punya bahasa2 yang beda dari sebelumnya. HEHEHE




Adiosa~~





p/s :: Rakyat memerlukan pemimpin yang mementingkan agamanya dan bukan sibuk dengan agama orang lain . Fullstop!!

No comments:

Post a Comment