Kelik-kelik :)

Thursday, December 20, 2012

Borak kosong #4 : Aku ni penting ke?

Salaam,

Huh! Entah mengapakah, hatiku bergetaran. Bila di.. eh, okay2. Aku stop menyanyi. Nak layan jiwa pun tak boleh. HAHA. Malam-malam nih aku rasa macam nak mencarut kejap. Eh, salah, nak mengarut jer. HEH HEH. Tiba-tiba aku teringat kata-kata yang terpacul dari mulut seseorang ni. Benci kat aku katanya. One word, Okay. HAHA. Ingat aku hairan ke kalau ada orang benci aku. Takkan der. Walaupun, dalam hati ni rasa pedih, perit tapi aku hadapi dengan senyuman. Wah, agak kebakuan sikit disitu. HAHA

Ini disebabkan oleh bakteria yang bernama Saimoneila Taipy. Mengarut! Sebab aku dah tanamkan dalam diri aku. Bukan semua manusia akan sukakan kita. Dan apa aku buat, aku anggap yang semua orang kat sekeliling aku ni semua tak suka kat aku. Dari situ aku mula belajar hati manusia. Jap, aku tak faham lah aku tulis apa. Lantaklah. Malas nak tulis balik. 

Pernah juga satu masa dulu ada orang kata kat aku nak bunuh aku. Aku tak tau apa salah aku sebab yang aku tau, aku cuba buat apa yang terbaik untuk menyelamatkan sesebuah situasi yang agak goyah ketika tu. Bayangkanlah sendiri macam mana perasaan aku time tu bila orang kata nak bunuh kau. Well, aku cuba buat-buat macam aku salah dengar. Tapi aku tak mampu. HEHEH. Nasib badanlah kena macam tu.

Kadang-kadang, aku dok sorang-sorang, aku fikir. Aku ni masih diperlukan lagi ke khidmatnya? Penting ke aku dekat semua orang? Hanya Allah yang ada semua jawapan tu. Tapi tak kisahlah. Aku dah ada dah pun dekat bumi ni. Kalau tak, mesti aku tengah main-main dengan member-member aku kat sana. Kan? HAHA. Alaa, aku kan hati kering. InsyaAllah, sikit pun takkan terkesan kat hati ni. Walau takde siapa-siapa lagi, life must go on, right?




Adiosa.






p/s :: memikirkan cara nak buat kucing baru dengan kucing lama berkawan. Sigh~

No comments:

Post a Comment