Kelik-kelik :)

Tuesday, December 25, 2012

Balik kampung

Salaam,

Fuhh, letih tak terkira kata ko. Minggu nih balik kampung sebab buat kenduri arwah. Guess what? Seperti keluarga2 yang lain. Jumpa je mesti nak mengata, nak main drop orang. Tambah2 bila makcik, pakcik korang tu memang jenis mulut murai. Jenis mulut laser. Pergh, sentaplah ! HAHA. 

Aku pun baru je kena dengan makcik aku yang dok KL tu. Pasal rambut aku je pun. Adik aku yang bagitau. Makcik tanya kat dia kenapa akak kau gunting rambut macam tuh. Aku pun panaslah telinga sebelah. Aku cakap kat adik aku, ape kau tak cakap balik kat dia. Takpelah makcik, dari rambut makcik tu berkarat. Bila nak pergi cuci. HAHA. Depan mak bapak aku je, aku cakap. HEHE.

Dan seperti biasa, sesi perbandingan pun bermula. Aku pun banyak membackup dan membidas. Eh, bukan sama je ke dua2 tuh. Papelah. HAHA. Tapi, dalam banyak2 sepupu aku yang ada tu. Cuma seorang je yang takde. Kenapa takde? Dia koje la pandai. HAHA. La tahzan sebab esoknya aku pergi umah dia. Tidur sana semalam. Jumpa jugak dia. HEHEH. Rindulah seh. Tau, time aku buat2 tido. Dia duduk sebelah aku. Sayang lagi ke kat aku. HEH  HEH. 

Happy jer time tuh. Walaupun, aku berlagak macam aku ada orang baru tapi tiap kali dia ada, aku terus kalah. Manusiakan. Biasalah. Haa, time kat dapur. Tolong mak dia masak. Mak aku kata Su lambat buat kerja. Tak boleh buat menantu lah kak. Mak aku pergi je depan. Mak dia pun tanya. Jadi menantu mak Itam untuk anak mak Itam yang mana. HAHAHA. Mampu tersenyum jelah. Takkan nak kata untuk dak Aman. Tak pasal2 kena penumbuk time tu je kang. HAHAHA.

Tapi, tulah .. mak dia boleh ajak kompromi tapi dia. Agak susahlah. Takpe, macam kau cakap. Lambat lagi nak kahwin. Aku target kahwin pun umur 28-30. Takpelah. HEHE. Dia sekarang dah mampu cari duit sendiri. Akhirnya, tercapai jugak impian aku nak tengok dia berdikari. Nak bukak bengkel sendiri katanya. Tempat pun ada dah. Tambah sayang aku kat kau. HEHEH.

Dahlah, merapu banyak bebenau dah. Sampai post yang seterusnya. HEHE.




Adiosa~





p/s :: Kalau jadi kahwin dengan dia. Jemput2lah datang semua. HEHE

No comments:

Post a Comment