Kelik-kelik :)

Wednesday, December 5, 2012

BULI !

Salaam,




Okay, hari ni aku nak kongsi pengalaman aku kena buli dulu. Kau ade? HAHA. Yang aku kena ni bukan macam buli yang sampai kena pukul tuh. Aku kena kerumun. Eh, tu untuk semut. Jap, diorang dok keliling aku la. Bagi amaran la. EHEH. Kenapa bagi amaran pulak? Haa, inilah cerita dia. HEHE

Aku ada suka kat abang senior sorang nih. Nama dia Shafiq. Aku taktau pun dia ada awek dan nama dia Azila. Suka aku ni bukannya sampai nak tibai pakwe dia tu. Aku cuma nak kacau je. HEHE. Sampai satu saat, diorang buat plan. Ada nombor tak dikenali mesej aku. Dia kata nama dia Tengku apebenda tah. Dia hantar gambar. Sekarang baru sedar yang dia bukan Tengku sebab gambar pun muka pecah rumah.

Dan akibat kebodohan aku yang tahap cipan nih. Aku pun hantar gambar. Esoknya, ni time dekat sekolah. Time tu budak2 PMR memang habis exam dah. So, semua dok kumpul2 kat dewan senanglah nak scan aku time tu. Nak dijadikan cerita, adalah kakak senior 2 orang ni datang kat aku. Awek dia dengan kawan dialah. Datang kat aku, dia kata," Dik, tolong akak carikan jam adik akak, Zatul. Dia tertinggal kat bawah mejalah". Aku kata taktau meja dia kat mana. Dia cakap akak tahu. Dan dan dia tahu, ye tak? HAHA.

Aku dengan naifnya pergi dengan Suhaila. Sampai je kat kelas tu, dia suruh suhaila turun. Pastu, Shafiq dengan member dia masuk. Seingat aku ada 2 lelaki, 2 perempuan time tuh. Masing2 pakat tutup pintu. Haa, ada lagi sorang lelaki tunggu kat luar. Cover cikgu datang la kot. Time tu. Aku dah seriau dah. Kenapalah Suhaila tinggalkan aku sorang2 ?? -_-" . Takut aku time tu, Tuhan je yang tau. 


Dalam kelas tuh pulak. Macam-macam aku kena tanya. Kena maki. Kena cerca. HEHEH. Walaupun dalam tu macam2 aku rasa. Nak defend diri aku, nak jerit kasi cikgu datang, nak menangis, nak tumbuk. Tapi semua tu aku ketepikan sebab rasa hormat aku dekat diorang. Aku sabar je. Masing2 cakap pun memang berlagak habis lah. Dia takde ape2. Kawan dia je yang lebih-lebih. Dia bagi amaran kat aku jangan ganggu Shafiq lagi. Agak2 korang aku kena macam tuh, aku buat apa?? Aku kacau hidup 4 orang tu sebulan kot. HAHA. Ingat senang aku nak lepaskan macam tuh je! HEH. Silap orang!

Back to the story, lepas kena maki hamun semua. Aku keluar. Nak menangis, aku tahan sebab cikgu ada time nak keluar kelas tu. Aku takmau kes ni jadi besar. Sampai dewan, aku cerita semuanya kat Suhaila tapi taktau la kalau dia ingat lagi ke tak. HAHA. Cerita yang dah 3 ke 5 tahun jadi. Serik kot. Tunggu jelah nasib anak2 hangpa pulak kena nanti. HAHA

So, untuk manusia2 yang tersinggah di sini. Aku cuma nak kata jauhkanlah sikap membuli nih. Sangat tak bagus untuk diorang dan diri sendiri. Kau nak ke kena sumpah dengan budak yang dibuli tuh. Contoh, matilah kau kena langgar treler. HAHA. Nak ke? Nak?? HAHA. Kalau ikutkan aku memang ramai kena dah dengan aku. Tapi, muhasabah diri aku nih kuat sangat. Ambo dok mampu nok buak. HAHA. Let's think okay!




Adiosa~~





p/s :: Orang yang suka membuli ni sebenarnya pengecut. Take note!!

No comments:

Post a Comment