Kelik-kelik :)

Tuesday, December 18, 2012

I was bitten !

Salaam,

Huh! Lamanya aku tak tulis ape2 dalam blog nih. Al-maklumlah, orang busy macam aku ni tak dapat nak menghadap laptop 24/7 kan. Okay, aku tipu. Hari-hari kot ngadap laptop. HEHE. Takde idea nak tulis apa. HOHO. Haa, sepanjang perjalanan ini. Wah, Zaiton Sameon tiba-tiba. Eh, betul ke?? HEHE. Benda paling teruk kot jadi sepanjang hidup aku. Anak jantan memang begitu. HAHA. Tetiba !

Benda ni jadi dalam rumah sendiri je. Time tu yakni semalam. Aku on the way nak pergi dapur. Bajet jauh jek bunyi dapur aku. HEHEH. Mata letak kat tapak kaki kan. Zassst, aku kena sengat. Eh, patuk ke gigit. Lantaklah. HAHA. Seekor lipan yang agak besar menyengat kaki aku. Aku dengan lagak ala-ala jantan menjerit macam bapok. HAHA. Teruk !! 

Seriously, sakit gila. Apa yang ada dalam otak aku time tuh hanya satu. Mati! Yah, i know. Sangat keterlaluan kan. Tapi nak buat camana. Aku pernah terbaca cerita pasal tuh. HEHEH. Seriau. Time tuh. Aku rasa sesak nafas sikit, pening kepala sikit sebab bisa dia tengah bergerak laju mungkin. Pastu aku teingat kalau kena sengat ke patuk ke, kena tenangkan diri. Sebab time tu jantung tengah pam laju and bisa tu akan bergerak laju jugak. So, aku try meng"calm"kan diri. Chewahh!

Sampai je hospital, aku terus masuk dalam tempat check up tu. Malu seh. Dahlah jalan tempang. HAHA. Sampai dalam tu, attendant tu suruh duduk. Dia pasang ape benda tah kat aku. Benda tu macam sepit yang letak kat ibu jari tuh. Pastu cek tekanan darah. Punyalah lama menunggu. Depa boleh siap borak2 lagi. Duh ! Pastu kena inject. Punyalah panjang jarum. HUHU. Tengok dia masukkan ubat dalam picagari tuh. Err!

Mula-mula attendant perempuan tuh inject. Dia cari urat darah dulu an. Entah macam mana dia boleh nampak urat tu entah. Dia masukkan jarum pastu main godek lak dalam tangan aku. Bo*oh jeh. Tak boleh, dia panggil doktor hensem tuh. Doktor tu pulak inject dekat pergelangan tangan. Ala, macam orang nak masuk air tu. Dah lah jarum besar. Time dia keluarkan jarum tu. Aku tengok darah aku banyak kat jarum tuh. Pengsan !

Still, aku pernah jugak kena sengat dengan labah-labah tapi takdelah sakit macam nih. HUH! Ape yang penting rehat ..! 




Adiosa





p/s :: Nasib tak kena masuk wad .. kalau tak naya je !

No comments:

Post a Comment