Kelik-kelik :)

Tuesday, June 7, 2011

Haish,,Kau Sakit Hati Pesal???

ahoyy...ahh,,arini aku fedup gilaa2 arh....rase cam nak bagi penampar je kat orang sekeliling...huh..!!
aku bengang bukan ape...ade ar pakcik nie...jap,,aku penah post dulu pasal die...yg die marah aku sebab tak amek form 6...haa,,ade an,..haa,,die lar...bikin aku panas jer arini...fuuu,,,
xdelah...mak aku kate kat die lau dapat UIA,,die masuk UIA....pastu die boleh kate.."UIA tuh banyak pakai duit lah"....dude,,fyi..semua universiti2 di malaysia nie,,semua banyak pakai duit..sebab itu ade ptptn...
yg kedua,,die cakap lagi..."sukatilah,,takpelah mak die banyak duit"*xslah aku*...hoy,,agak2 lar kalau nak sindir pun...berdesing telinga nie tawuu....


dan punca die cakap UIA tu mahal sebab die swasta....memang aku tak nafikan UIA tu swasta tapi takde la sepenuhnya...aku rase UIA tu lebih kepada kerajaan...sebab,,UIA tuh under UPU an...so,,its a gov...


yg lagik sorang tuh pulak asik suruh aku masuk politeknik...weyh2,,dengar sini kay,,aku tak dapat poly sbb mybe rezeki aku bukan kat situ...so,,just shuts ur mouth...
dan 2 2 orang nie telah menyebabkan bapak aku tuh berubah pendirian...
aku memang mengaku yang family aku nie kureng dari segi kewangan..we're in the middle class...sebab tu ayah aku cam "oh,yeke".."uitm tak dapat"....hey,,both of you...puas atiy korang buat cantu an...


aku tau pakcik tuh marah aku sebab tak masuk form 6 macam yang die suruh...but,at least..aku dapat buktikan kat die yang aku juga boleh cari tempat di Uni...kawan aku pun cantu..die masuk form 6..tapi aritu die dapat kolej komuniti...same jugak,,kolej tuh banyak pakai duit...hello,,sebelum cakap buat survey dulu lar...yg aku tau KK ni bayar RM10 sebulan...yuran daftar bru RM100....takkan la semua yg start ngan "KOLEJ" itu swasta...xsemestinya okey...


dan aku tau...diorang berdua tuh pandang aku sebelah mata...tapi aku tak kisah sebab aku yakin dengan UIA dan kos yg aku amek nie akan mengubah kehidupan family aku yg agak kondem sekarang nie...aku tak mintak ape2 kat korang...just doakan aku berjaya jer...supaya aku boleh balas balik jasa org2 disekeliling aku...only that...




rumah yang bakal aku hadiahkan untuk family aku
insyaAllah(^_^)



p/s ::  aku sedih......haha,,what so ever lar...!!!

No comments:

Post a Comment