Kelik-kelik :)

Thursday, January 10, 2013

Pandai Nasihat Orangkan?

Salaam,

Haa, sebelum tu. Pengumuman, pengumuman. Entry aku kali ni takkan " jack " sesiapa, insyaAllah. Well, maybe will hit someone or somebody a couple or two. HEHEH. Macam yang kita sedia maklum yang saling menasihati antara satu sama lain tu perkara yang perlu kita lakukan selagi kita dipanggil manusia. Wahwah, gaya ustazah dah nih. Blerghh! HAHA. Don't wanna be an Ustazah. Not good enough! Hah, siap pun mukadimah aku. Eceh!! 

Adalah sorang kenalan aku nih. Status dia dengan aku takboleh sebut sebab ada yang jadi mata-mata dia nih. Haih! Dia ni suka sangat post nasihat dekat facebook untuk seseorang walaupun tak di"mention"kan nama orang tersebut, maybe they'll appreciate it. Tapi, didalam nasihat-nasihat beliau itu, ada tersemat perkataan-perkataan yang agak kasar AKA mencarut. Bila baca je, aku macam, eh? HEH HEH. 

Ada satu advise dia dekat siapa entah. Memang jenis menusuk kalbu lah nasihat tu. Pastu, aku pandang balik diri dia. Eh, bukan kau ada serba serbi ke ciri-ciri tuh? HAHAHA. Aku malas nak cakap banyak. Kang bergaduh pulakkan. Tak baik ye anak-anak! HEHE. Ya, aku tau. Orang nasihat, kita terima. Walaupun pahit tetap kita telan. Sesungguhnya, kalau tak pahit bukan tongkat ali namanya. HAHA. Ketibaan betul ! 

Aku pun bukan baik sangat. Jahat pun tak. Degil nak mampos sikit je. HAHA. Cuma bila nak nasihat orang tu, pakailah bahasa-bahasa yang sesuai sikit. InsyaAllah, kita mungkin dapat merubah hati dia. Ouh, pakar falsafah pulak dah. HAHAHA





Adiosa~~





p/s :: Makin banyak pulak mamat2 beruniform add gua. Pergh, rezeki baii !! HAHAHA

No comments:

Post a Comment