Kelik-kelik :)

Friday, May 24, 2013

Cerita lama : Terengganu, Aku Datang!



Salam alaik! Haa, kali ni aku nak cerita pasal trip aku ke Terengganu. Actually, cerita ni agak basi kot. Tapi, lupa nak update. HEHE. Aku pergi masa bulan puasa tahun lepas. And it's was the best experience ever! Like super, duper, awesome trip. HAHA. Okay, overdose! Sampai sekarang still teringat-ingat lagi dengan wajah-wajah yang aku jumpa kat sana. Ya Allah, terlampau rindunya aku dekat depa semua. Wallahi! 

Well, mula-mula memang agak ketaq lutut habaq hang! Yelah, tempat orang. Meeting manuisa-manusia yang tak pernah aku jumpa. And the worst! Dia tak cakap dia ada abang. But, luckily, aku tak tangkap cintan sebab ada pemilik hati dah time tuh. HEHE. Okay, journey was like 6-8 hours. Gerak tengah hari sampai sana maghrib. And guess! Sampai je sana, family dia suruh pergi rumah sedara dia. And shock me yang memang ramai gila manusia kat situ. Dah lah banyak abang-abang je. Handsome2 kot. HEE. Okay, lupakan part tuh. Makan pun macam nak taknak je aku. HAHA. So, after the prayer. Kitorang gerak dgn akak dan abg ipar dia.

side of her house!

So, memang tak banyak aktiviti lah yang aku buat kat situ. Tapi, aku ni jenis home person, so setakat duduk rumah tu. Was not a big deal kan. The best part! Tiap-tiap kali solat tarawih, confirm rumah dia penuh dengan jiran-jiran yang merangkap saudara dia juga. Okay, boleh cari calon mertua! KEHKEH. So, kitorang buka puasa dekat Pantai Batu Buruk, dengan mana tah. Satgi aku letak gambarnya kat bawah. Then, malam last tu jalan-jalan ke Mydin, Masjid Kristal dan pergi sappede' dekat bawah jambatan. 

Kanda Fahrin nak enterframe jugak?


Jumpa kereta nih! Awesome sticker kot! =D

Le beautiful, Masjid Kristal <3

View dari kedai dekat jambatan tuh. Heee






Okay! Finished!

Last picture to show is my family in Terengganu. So, harap lepas ni makin selalulah aku jejak kaki dekat Terengganu. God! How I miss them. Okay! Terengganu will be my next honeymoon destination, after Australia. HEE. InsyaAllah!!









Adiosa~~

No comments:

Post a Comment