Kelik-kelik :)

Wednesday, February 11, 2015

First time travel, Sarawak.

Assalamualaikum..!

Masih ingat lagi dengan entry aku yang lepas..? Naik flight pergi Sarawak. I did and alhamdulillah, everything run smoothly. Well, misbehaviour for the first time in front of them. Gah~ Guess? Aku menangis dalam flight! Seriously, aku ni dah laa gayat. Peh, Allah je tau macam mane perasaan aku time tu. Nak2 bile plane langgar awan dengan time nak depart. Seram!

MH 2536, KLU - KCH, flight pkul 1400. Sampai Airport Kuching, 2 biji bas dah tunggu kitorang. Straight to Pulapol Puncak Borneo. Dalam 1 jam jugak laa. Ingat penginapan die selesa tapi hampeh. Tapi mampu selesakan diri walaupun masing2 kena kacau. 3 tahun kena tinggal. Alhamdulillah aku tak kena. Hehee.

As usual, kena usha tu perkara biasa sangat. So, I don't take it too serious. Waktu kat sane memang beza gila. 1830 kat sana macam 1915 kat sini. Awal! Latihan macam biasa je, just letih sebab quaters perempuan jauh sangat dengan tempat latihan which is located dekat dorm lelaki. Memang betul2 boleh turun berat badan tu, hahaa.

Majlis Hari Rela tu simple gile tapi aku paling debar sebab orang ramai sangat. Sangat-sangat ramai. Memang best laa. Lagipun ni first time aku join Hari Rela. Esoknye, kitorang dapat pelepasan, pergi jalan2 dekat Waterfront. And tu jugak first aku naik sampan dan aku nak nangis tapi aku tahan. Malu siaa! Dah laa mamat hensem dok sebelah. Wahahaa! Jatuh saham!

Satu jelaa yang susah. Kat sarawak memang kena survive habis-habisan. Sebab kat situ memang susah giler nak cari kedai makan yang Islam. Pergi Kubah Ria tu dapat rasa mee kolok. Tapi time keluar yang lain, terpaksa beli KFC. Dua hari berturut-turut. Kopak aku! Hahaa. Nasib KFC tak mahal.

MH2507, KCH-KLU, flight pukul 1050. Balik ke semenanjung. Bila dah terbiasa cuaca sana, balik sini terus rasa bahang matahari tu. Panas gila rupanya! And second time, menangis time depart. Hahaa, memang kena bahan dalam plane tu jugak. Tapi apepun Alhamdulillah, dah selamat semuanya. Dan aku pun dah tinggalkan jejak aku dekat semua tempat kecuali Sabah. InsyaAllah, ade rezeki naik flight lagi, kita ke Sabah pulak laa.




Adiosa..!

No comments:

Post a Comment