Kelik-kelik :)

Monday, January 6, 2014

Marriage!

Salaam! Haa, macam yang aku post entry lepas! Aku nak share dengan korang pasal perkahwinan aku. Eh, bukan skarang. Akan datang, insyaAllah kalau ada jodohnya. NGEHEHE. Well, sebagai seorang anak muda, kita kenalah plan awal-awal. Actually, it is not about the budget and whole stuff. Cuma plan. Repeat, plan! HAHA. Okay, let's start! 

Mas kahwin: Berapa yang mampu. Tapi yang ni aku prefer, hafaz ayat Quran. (susah?)
Hantaran: 8K-10K. Prefer 8K je sebab takut beban pihak lelaki an 
Kenduri: Buat yang wajib dengan kenduri doa selamat je. Aku tak suka nak sanding. Boleh jimat :)
Jemputan: Depends dekat mak ayah. Friends aku wajib datang! HAHA

Basically, plan wedding aku ni jenis kenduri yang very, very simple. Sebab aku tau sebut pasal nikah. Semua dok serabut kepala otak. Haih! So, ini the simplest and tak serabut otak. The most important thing, kena kuat dari segi mental. Perkahwinan yang nampak simple ni la akan buat mulut manusia nak mengata. Buat macam akulah! Tak kisah orang nak kata apa, yang penting hanya redha Allah bukan manusia. 

Haa, lagi satu! Aku tak puas hati sangat. Semalam survey dekat mak aku, tanya dia kahwin umur berapa? Dia jawab 21. Okay! Petang tadi, aku cakap dekat mak aku. Nak kahwin pastu suruh dia carikan calon. Tau mak aku cakap ape?  Dah gatal sangat keh? Aku macam, What theF? Memang tak boleh nak jawab ape dah. Sampai sekarang aku dok blur lagi. HAHA.

Seriously, kalau aku ni gatal. Dah lama aku buat perangai. Dah lama kena usung dengan jantan kehulu ke hilir. Tapi, aku tahan semua tu. Aku tahu halal haramnya. Aku dah buat benda betul. Aku dah tutup hati aku ni untuk bakal jodoh aku. Memang betul orang kata, zaman sekarang nak dapatkan yang haram tu sekelip mata je tapi kalau nak dapat yang halal tu susah. Macam nak kena berenang lautan api yang penuh dengan serpihan kaca dan buaya-buaya. Okay, terlebih sudah! TEHEE. 

Actually, bukan sebab aku gatal tapi sebab aku takut aku tak dapat tahan rasa sunyi tu. Sebab aku sayang kan mak ayah aku, tu pasal aku mintak cara yang baik. Tapi, diorang takkan faham, takkan pernah faham dan taknak faham. Nampak aku okay je dari luar tapi dalam hati ni, Allah je yang tahu! 




Adiosa~~





p/s :: Mencegah lebih baik dari mengubati **tetibe**

No comments:

Post a Comment