Kelik-kelik :)

Friday, January 3, 2014

Lessons to learn from 2013

Salaam! Akhirnya, kita dah sampai ke penghujung tahun. Hari ni 31 Dis. Esok masuklah 1 Jan. Seperti yang aku jangka, tahun 2013 merupakan tahun yang agak sukar, mencabar. Kena mentally strong. HEHE. Tahun dimana aku menyambung konsep penganguran selama 7 bulan. Menjadi ahli musik **sebut gaya nyonya mansur** selama 5 bulan. Juga tahun dimana aku menjadi manusia yang down sangat. Aku tak jumpa semangat untuk terus hidup. Tahun yang buat aku rasa payahnya kehidupan. God knows how...

2013. Bertambah lagi ragam manusia yang aku kenal. Nak-nak lepas kerja dekat some place tu. Aku tahu bila manusia tu mula tak suka aku. Yang muka talamnya. Yang nak ambil kesempatan. Mulut jahat. Well, it's easy as pie. Dan benda penting yang aku belajar kat situ ialah bila manusia mula mengagungkan orang yang buat kesalahan yang besar tapi benci orang yang buat salah sendiri. Apa yang nak dihairankan! Manusia zaman ni dah pandai 'fikir'. 


Tahun lepas jugak, aku rasa jiwa dan hati aku ni bagai di carik2, pecah berderai. Sakitnya cuma Allah yang tahu. So, tahun 2014 ni, azam yang sama. Nak beli camera DSLR, selesaikan hutang piutang yang tertunggak etc. Azam penambahan, aku nak mulakan hidup yang baru. Takmau jadi Suraya yang lemah. Aku kena kuatkan semangat walaupun aku tau dugaan hidup yang mendatang nih lebih susah lagi. 

Plus, aku nak nikkoh! HAHA. Tengah cari calon nih. Aku nak buktikan yang aku pun boleh nikah jugak walaupun aku takde couple. Bila tengok couple2 yang bermesra tanpa ikatan tu, aku rasa tercabar. Now, aku sahut cabaran tu. Aku takkan couple kecuali lepas nikah. Faham! Nak try, pi mintak borang kat mak aku. Budget kahwin and all marriage stuff, maybe next entry. Till then . . . 





Adiosa~~






p/s :: Sepatut di publish entry ni 31 Dis 2013 .. PM wannabe kan. Lupa terus nak ngapdate!

No comments:

Post a Comment