Kelik-kelik :)

Tuesday, November 12, 2013

Ini pasal TREND !

Salaam! Hey korang. Somebody has new blog and she doesn't know mine. Sebab aku kata aku takde blog. Kejamkah aku? Kejamkah? HAHA! Memang harus aku rahsiakan kewujudan blog yang dah lama wujud ni. Bukan apa cuma takut akan berlaku kesalahan faham. Eh, ke salah kefahaman? Kefahaman yang salah? Kefahaman kesalahan? Ya, whatever! Yang penting korang faham ayat aku tu. 

So, back on our topic for today! Aku nak cerita pasal trend. No, bukan InTrend. Benda ni dah lama aku perhatikan. Dari dunia luar membawa lah ke orang sekeliling aku. Okay-okay. Bebel panjang-panjang bukan korang faham pun. Aku bagi contoh eh. Yang paling obviousnya, pemakaian spek mata. Kalau dulu, bila orang pakai spek bingkai besar ke bulat ke. Confirm kena gelak kaw-kaw pastu kena panggil 'NERD'. Tapi sekarang, ramai pulak yang pakai spek gitu. Fesyen konon. Padahal .... **malas nak tulis**

Second, pemakaian kain. Fesyen baju, dressing and what so ever. Zaman sekarang ni kalau kita. Especially aweks2 ni pakai yang besar sikit, yang labuh. Kira standard tutup aurat lah. Mesti ade mulut bangkai kata kita kolot, ketinggalan zaman etc,etc. Tapi diorang taktau dia tu yang ketinggalan zaman. Mana tak. Setahu aku zaman2 jahiliyah dulu je yang tak cukup kain. Kan,kan? Mana yang tak cukup kain sekarang, cukup-cukupkanlah kain tu. Jangan sampai dapat subsidi. KEHKEH.


*gambar hiasan*

The last one, trend slipper. Dulu, kalau pakai selipar sebelah lain. Confirm kena gelak guling-guling tahap gajah beranak. Wah! Ganas2. HAHA. Dari jauh dah perasan, "Wey, tipah pakai selipar lain doh!". Tapi zaman sekarang, dok bersepah orang jual selipar lain-lain. Macam dah takde idea je. Korang perasan ke tak? Ke aku sorang je yang ada imaginasi berbeza nih? Lantaklaa ...!!






Adiosa~

No comments:

Post a Comment