Kelik-kelik :)

Sunday, August 18, 2013

Sportingnya mak ayah kau

Salaam. Hey korang. Kejap je dah raya ke 11. Sangat-sangat cepat lah tahun ini punya laya. Manyak tak syiok oo. HEE. Entry ni ingat nak buat raya ke 5 hari tu. Disebabkan kebizian yang amat-amat melampau. Raya katakan. Tersimpan lama dah dalam draft berapa abad nih. HAHA. So, based on tajuk entri aku ini kali. Wah,wah. HEE. Mak ayah sapa yang sporting sangat tuh?



Fine! Gambar tiba-tiba. HOHO. So, cerita nya begini. Alkisah~ Toyyib. HAHA. This matter happened masa malam raya tuh laa. Biasalah, time tuh malam raya kan. Balik kampung macam biasa. Sampai kat kampung aku tu memang normal lah. Tak perasan apa-apa. Tapi, by the time aku masuk dalam rumah pakyim aka kembar apak den. Terus, holly sh*t. Apehal pulak perempuan ni ada dekat kampung aku an. Aku pun macam lantak kau lah situ. 

Pastu aku dah salam semua mak pak sedara aku. Mata aku ni nampak lah dekat somebody ni. Dalam hati aku, neng mana pulak pakcik aku import nih? Buat don't know lagi. Tengah dok makan-makan. Mak aku tanya, siapa yang lagi sorang tuh. Time aku dengar siapa, memang aku nak sedak tapi aku tetap cover bajet gadis melayu gitu. Haktuih! HAHA.

Guess me?? Siapa perempuan-perempuan tu? Awek Abang wan dengan Aman. And, aku pun macam, the hell perempuan2 ni ada kat sini an. Mak pak kau tak marah pulak raya pertama dekat rumah orang. Rumah pakwa masing2. Ikat apa-apa pun jauh sekali. Gila batak perangai masing-masing an. Yelah, aku nak tegur kang, aku pulak kena setepek. So, aku buat yang akhir, membenci dengan hati je. Lemah betul aku.

Takdelah. Tak salahkan kalau nak bawak makwa, pakwa mengkome semua. Tapi, tolong muhasabah ke munasarawak ke diri tu dulu. Fikir dulu apa tanggapan orang nanti, perasaan mak ayah dia, kau. Banyak kot yang malu tang tuh. Memasing dah mumayyiz, patut tau dah semuanya. Parents pun kena pantaulah. Walaupun anak tu duduk depan mata, secara tak sengaja, apak2 depa dah jatuh dayus dah. Betulkan aku kalau salah. Aku bukan jealous. Jauh sekali nak iri hati ke apa. Just taknak benda tak elok jadi. Wallahua'lam lah.




Adiosa~~




p/s :: Pakyim dah pesan kat aku,"Kau, Su. Kalau kau ikut macam perangai diorang. Pakyim siku kau nanti.". Amanah tuh, insyaAllah pakyim. I'll try elakkan :D

No comments:

Post a Comment