Kelik-kelik :)

Wednesday, July 17, 2013

Borak kosong #7: Bangsa berbeza.

Salaam! Hey, korang-korang. Selamat berpuasa. HEE. Lambat seh nak cakap. Alhamdulillah, seminggu sudah kita puasa. Harap semua puasa penuh, allright! Yang tak penuh, tak payah raya. KEHKEH. 

So, hari ni aku nak membebel pasal somebody yang agak menyakitkan hati. HEE. Benda ni jadi haritu. Budak ni pun aku kenal dalam seminggu macam tu dan dia dari races yang lain. Warganegara Malaysia. HOHO.

Start kenal sampai seminggu tu memang okaylah. Kitorang selalu mesej dan chat. By the way, aku kenal dia dekat Tagged. Tau? Taktau, google. Borak punya borak. Adalah, one fine day tuh, dia ajak aku jumpa. Dekat Seremban. Lebih kurang 1 jam dari tempat aku lah. Tapi, aku tolak baik-baik sebab akukan memang tak suka nak jumpa lelaki semua nih kan. 

Tau apa aku dapat lepas aku tolak? Baik punya kutuk dia bagi. Siap panggil aku sundal kot. Lagi tak boleh blah, dia siap kutuk melayu. Memang menyirap gila mati aku time tuh. Tapi, tulah. Aku sabar sebab aku taknak orang Melayu dipandang negatif dengan depa. So, apa aku buat aku tegur dia cara elok. Nak maki hamun, tak boleh. Besok dia cari aku, kasi kiok. Naya je. HUHU. Sekarang memang dah lost contact terus. Malas nak layan manusia macam tuh. Haih!

Moralnya, kita ni dah hidup bermacam bangsa dari dulu. Dari zaman perang lagikan. Aku rasa tak patutlah kalau kita satu negara buat macam tuh. Lagi satu nak tegur, yang menteri-menteri pun. Sepatutnya kalian semua cari jalan macam mana nak satukan balik hati-hati rakyat. Bukannya pergi burukkan bangsa lain sebabkan parti. Dah tua tapi akal macam budak-budak. Aku pun ramai je geng bangsa lain. Tapi disebabkan sorang nih, aku terkilan. Mindset kita kot. Pikiaqlah sama-sama.



Adiosa~~

2 comments:

  1. wah boleh plak plan nak keluar date kan?tu nasib tak jadi keluar..kalau jadik?kalau apa2 berlaku?dats y yang budak tu beria2 punya marah

    susah nak reunite macam dulu.kita terlalu baik untuk mereka yang jahat

    ReplyDelete
  2. Tau takpa .. nasib tak jadi .. "terlalu baik untuk mereka yang jahat" ? Hehehe

    ReplyDelete