Kelik-kelik :)

Saturday, December 21, 2013

Pekerja luar?

Salaam! Okay, aku tak pandai nak buat tajuk entry, so there it is. Dan ini cuma pandangan aku yang tak perlu diambil kira. Aku nak tekankan yang ini cuma personal opinion okay. Benda ni memang dah lama aku perhatikan. Mungkin dah beberapa bulan dalam keadaan sedar atau tidak. Wah, ayat aku. Mengancam gittew! HAHA

Basically, benda ni pasal pekerja asing je. Aku tak kisah kalau nak bawak pekerja asing bekerja dalam Malaysia nih. Maybe sebab gaji diorang tak demand lebih. Kerja pun laju lah jugak. Itu bahagian binaan bolehlah. Tapi yang paling aku tak boleh tahan, bahagian shopping-shopping. Macam T****, G**** dan yang sewaktu dengannya. 

Satu je soalan yang aku masih tak dapat jawapan. Macam mana diorang boleh lulus interview. Sedangkan 'saya makan tada, anak juga mau sekolah'. HAHAHA. Malaysian yang bawak sijil SPM untuk kerja dekat tempat-tempat gitu pun kadang-kadang tak dapat. Actually, apa benda yang diorang nak sebenarnya. Idea! Lepas ni nak mintak kerja kena pakai ala-ala Abanglaa, Indione dan yang seangkatan dengannya. Okay, note taken :P




Adiosa~~



p/s :: Malas mau tulis panjang-panjang, jari juga sakit, hati lagi banyak sakit. Huahaha

No comments:

Post a Comment